PUBLICITAT

1r Anunci. Bo.

Consome Panchi 3.

1.- Les paraules
-Què diuen els textos orals i escrits?
Aquest anunci anomenat Consome Panchi de la empresa Calbee les úniques paraules que s'escolten és la cançó de fons que diu:

コンソメ コンソメ コンソメパンチ
Konsome-, Konsome-, Konsome-Panchi
(Consomé, Consomé, Consomé Panchi)

ポンチじゃないよ コンソメパンチ
Ponchi janai yo, Konsome-Panchi
(¡No es un puñetazo! Consomé Panchi)

うまさが効いてる コンソメパンチ
Umasare kiite ru Konsome-Panchi
(Su sabor delicioso funciona, Consomé Panchi)

コンソメ コンソメ コンソメパンチ
Konsome-, Konsome-, Konsome-Panchi
(Consomé, Consomé, Consomé Panchi)

(♫♫♫ Intermedio musical ♫♫♫)

コンソメ コンソメ コンソメパンチ
Konsome-, Konsome-, Konsome-Panchi
(Consomé, Consomé, Consomé Panchi)

パンチで元気 コンソメパンチ
Panchi de genki, Konsome-Panchi”
(¡Anímate con Consomé Panchi!)

2.- Les imatges
-Quants plans hi ha?
Hi podem veure plans generals, plans sencers i primer plans.

-Què expliquen? Què representen?
Els plans generals i sencers ens volen mostrar el que passa en l'anunci i els primers plans ens mostren més les expressions dels personatges i donar-lis més èmfasi.

3.- Els sons
-Hi ha música? De quin tipus?
Hi ha música que promociona el producte que volen intentar vendre. La música és japonesa.

-Hi ha efectes sonors? De quin tipus?
Sí que hi han efectes sonors, per exemple de l'ambient d'un camp de beisbol, la pilota votant quan el nen la tira, el gos Doge lladrant, quan els dos gossos comencen a córrer per la pilota, els cops que es donen al barallar-se, etc.

-Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?
Els hi dona un paper més alegre per atreure a la gent a veure l'anunci i fer-lo més entretingut de veure.

4.- El missatge
-Quin producte i marca s’anuncien?
La marca s'anomena Consomé Panchi i el producte són unes patates de bossa.

-Com resumiries el missatge que es vol transmetre?
El missatge que volen donar és que volen que comprem el producte perquè et faran feliç desprès de menjar-te-les. 

-A quin públic va dirigit l’anunci?
L'anunci va dirigit cap al públic jove.

-Apareix en l’anunci el consumidor de la marca? Com es caracteritza?
Apareix un nen petit on un gos gran li dona les patates quan està deprimit i al menjar-se una s'anima.

-El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?
Sí, encara que veure a un gos gegant no és normal de veure llevat que sigui una disfressa com el del anunci.

-Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzades?
Apareix un nen que està deprimit després de fer el seu partit de beisbol i al menjar-se les patates s'anima. També surt una persona disfressada de gos que és fa passar per un gos de veritat on al veure al nen petit deprimit l'anima amb el beisbol però el nen es nega. Més tard apareix un gos petit que li porta la pilota quan el nen la llença i després quan el nen la llença els dos gos es barallen per aconseguir la pilota però el que va disfressat de gos en comptes de portar-li la pilota li porta una bossa de patates i els dos saltes d'alegria.

-Quins valors funcionals, emocionals i simbòlics s’atribueixen al producte o servei de l’anunci?
Jo crec que el que volia mostrar el anunci també era que les persones del teu voltant sempre t'ajudaran quan estiguis deprimit i que els gossos sempre estaràn al teu costat.

2n Anunci. Dolent.

Never say no to Panda!



1.- Les paraules
-Què diuen els textos orals i escrits?
Els textos que hi estan escrits són els subtituls en inglès del que diuen la gent en àrab.

2.- Les imatges
-Quants plans hi ha? 
Podem veure un pla detall, plans conjunts, plans generals, plans mitjans i primers plans.

-Què expliquen? Què representen?
Tots funcionen per explicar el que passa durant l'anunci, per veure que son dintre d'una oficina, l'expressió de l'home al veure el panda, l'expressió del panda, etc.

3.- Els sons
-Hi ha música? De quin tipus?
Sí que hi ha música i apareix quan el panda està quiet sense fer res.

-Hi ha efectes sonors? De quin tipus?
Per exemple d'efectes sonors d'ambient d'oficina, els telèfons sonant i d'altres.

-Quin paper tenen la música o els efectes en l’anunci?
Per donar ambient i per veure l'estat del panda quan no està agressiu.

4.- El missatge
-Quin producte i marca s’anuncien?
Anuncien formatge on la marca s'anomena Panda.

-Com resumiries el missatge que es vol transmetre?
El missatge que volen transmetre és que has de comprar el seu producte o sinó et passarà alguna cosa dolenta.

-A quin públic va dirigit l’anunci?
A mi em sembla un anunci per gent adulta, ja que mostra agressivitat i destrucció d'objectes.

-El món que reflecteix l’anunci s’assembla a la realitat?
L'oficina on es troben sembla una oficina normal i corrent però un panda que destrueixi coses es una cosa que no existeix.

-Quin tipus de persones apareixen a l’anunci, quin paper hi fan i com estan caracteritzades?
Apareixen unes quantes persones en una oficina i una d'elles li pregunta a un home que si vol un sandwich de formatge i l'home respon que no te gana i en aquell moment apareix un Panda on li destrossa l'escriptori al que s'havia negat.

-Quins valors funcionals, emocionals i simbòlics s’atribueixen al producte o servei de l’anunci?
Jo crec que simbolitzi cap valor, només destrucció.

1r Anunci Gràfic. Bo.

Coca-Cola felicita la Navidad a su principal competidor, Campañas ...

1.- Elements de la imatge que es destaquen.
-Enquadrament: Horitzontal.

-Tipus de plans: Pare Noel el podem veure en un pla mitjà curt, ja que està per sobre del melic.

-Situació dels elements: Podem veure el text a l'esquerra a dalt i abaix dividit per unes tres tres estrelles un petit text on ens desitgen Feliç Nadal. A sota del text centrat podem veure el logotip i l'eslàgan. A la dreta hi podem veure a Pare Noel amb una ampolla de vidre de Coca Cola. Per el Fons a la part de dalt hi trobem algunes estrelles escampades.

-Colors que hi destaquen: Els colors que més destaquen són el vermell i el blan. També es troba el color verd en el logotip on fa de garlanda.

2.-Text
-Eslògan: "Lo que nos une es más fuerte".

-Text:
"Por Navidad felicitamos a todo el mundo.
Es verdad.
Pero nunca mencionamos a nuestra competencia.
Si encontrásemos la forma...
Imposible. ¿Tú crees? Mira bien.

¡Feliz Navidad!"

-Logotip: El logotip és el de la companyia de CocaCola, és un cercle on dintre posa el nom "CocaCola".

3.-Interpretació
-Significat que es deriva dels elements que s’observen.
En aquest anunci ens volen fer joc amb el text, ens diuen que els hi agradaria mencionar també a la seva competència i si et fixes llegint les inicials pots llegir: PEPSI.

-Relació entre imatge i text.
Ens volen desitjar Feliç Nadal i com es la companyia de CocaCola podem veure a Pare Noel bevent CocaCola.

-A quin públic s’adreça l’anunci?
Aquest anunci s'adreça a tothom, és un bon joc de paraules i pot ser graciós per totes les edats i es fàcil de veure.

2n Anunci Gràfic. Dolent.


928



1.- Elements de la imatge que es destaquen
-Enquadrament: Vertical.

-Tipus de plans: Pla sencer.

-Situació dels elements: Podem veure com una ampolla d'oli d'una mida que és més gran que la noia al seu costat. Aquests elements es troben centrats a la imatge. Abaix hi podem veure una frase que posa: "If she doesn't give it to you, get it yourself!" que traduït seria: " Si ella no t'ho regala, fes-ho tu mateix!"

-Colors que hi destaquen: El color que més destaca és el color verd, el fons és verd, el líquid és verd y la camiseta de la noia es verda. Altres colors que podem veure són el negre i el color blanc.

2.-Text
En aquest anunci no sé dir-te quin és l'eslògan o quin és el logotip, però potser l'eslògan d'aquest anunci sigui el de  "If she doesn't give it to you, get it yourself!" i el logotip sigui el nom de la marca "Jade East" i la paraula escrita a sobre.
En la ampolla també posa "After shave", "després d'afeitar-se".


3.-Interpretació

-Significat que es deriva dels elements que s’observen: podem veure que ens volen vendre aquest tipus de líquid que serveix per després d'afeitar-se i per el missatge de sota de tot potser ens volen dir que la noia ha d'anar a comprar-te alló i si no ho fa o fas tú mateix.

-A quin públic s’adreça l’anunci? Per la gent adulta i adolescents, ja que és un producte per afeitar-se i la gent jove encara no té bigoti o barba per fer-ho.

-Quins valors ens transmet? Ens posen un missatge que es pot entendre que la dona t'ha de regalar alló i si no ho fa doncs t'ho compres tú. Podem pensar que perquè "ella" i no "ell" i perquè regalar-to si t'ho pots comprar tú mateix.

A) El llenguatge de la publicitat

1.- Definició de publicitat.
Comunicació massiva que té per objecte informar, persuadir i aconseguir un comportament determinat de les persones que reben aquesta informació.

Cacaolat - Gruetzi, agencia creativa publicidad y diseño Barcelona

2.- Tipus de publicitat.
- Publicitat referencial: Explica las características del producte, diu com és, com actua i trata d'oferir arguments objectius, raonats i comprovables. 
- Publicitat emocional: Es aquella que apel·la les emocions dels consumidors per incitar-los a comprar productes o adquirir serveis. 
- Publicitat simbòlica:  Tracta d'aplicar a la marca un significat concret que el faci representativa dels nostres desitjos. 

Nueva campaña de publicidad gráfica de Moritz, por Pavlov ...

3.- Diferències entre publicitat i propaganda.
La publicitat té fins comercials, busca promoure productes i serveis amb l'objectiu d'atraure potencials clients o compradors i moure'ls a adquirir allò que determinada marca ven o ofereix.
En canvi la propaganda té una finalitat que és atreure adeptes i seguidors per a una causa, doctrina, creença o opinió.
LA PUBLICITATPropaganda - Wikipedia, la enciclopedia libre



4.- Funcionament de la publicitat.
- Atenció: atreure l'atenció de consumidor.
- Interès: captar el seu interès pel producte.
- Desig: provocar el desig i la necessitat de consumir-lo.
- Acció: fer que el comprin.

5.- Parts d’un anunci gràfic (Headline/Bodycopy/Visual/Payoff).
- Headline: És el títol de l'anunci que, així d’un diari, ha de poder capturar l'atenció.
- Bodycopy: La còpia corporal és la part descriptiva de l’anunci publicitari.
- Visual: La imatge.
- Payoff: És una frase que es troba al costat de la marca al directori d'anuncis de premsa, cartelleres publicitàries de televisió i que, pràcticament, finalitza el missatge.


NORMA GTC 45 SEGUNDA ACTUALIZACION PDF

6.- Els contravalors de la publicitat.
- Elitisme: Doctrina que defensa l’existència d’elits en la societat i hi exalta llur paper.
- Egocentrisme: Actitud psicològica que porta a constituir-se, un mateix, en el centre de l'univers i a considerar les coses en tant que són d'alguna utilitat pròpia.
Permissivitat: Qualitat de permissiu.
- Consumisme: El consumisme és un corrent econòmic fonamentat en l'increment infinit de consum de béns.


B) Preguntes sobre publicitatb49

- Què és el departament de comptes? 
El departament de comptes és el que està en contacte amb els clients i el que manté les relacions entre l'anunciant i l'agència i els fluxos d'informació. Coordina el pla de comunicació, lidera el procés de pensament i lidera l'aspecte formal de les relacions internes i externes de l'agència.

Importància del departament de comptes en una agència de publicitat

- Què heu estudiat per treballar en un agència? 
És necesita una titulació.

- Com és el rodatge d'un espot? 
El rodatge està format per la preproducció, producció, postproducció.

Espotpublicitat

- La publicitat és realment creativa? 
Hi ha molta mena de publicitat i per fer cada publicitat ha d'haver una idea amb  creativitat i imaginació. Són originals i amb creativitat.

- Es proven els espots abans de sortir a la tele? 
Sí.

- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral? 
Quan en l'anunci apareixen coses populars que a la gent li agrada o que aquest anunci transmateixi un missatge emocional, graciós, etc.

Hello, I am", l'anunci polonès nadalenc que s'ha fet viral

- Com es posa el preu d'un producte? 
Es posa segons els materials que s'han utilitzat, els impostos i d'altres.

- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis? 
El departament de mitjans s'encarrega de distribuir el producte, escolleixen a quins mitjans anirà.

- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen? 
Tot depen del llenguatge que utilitzen, els simbols, les imatges, etc.

- Qui controla que els anuncis compleixin la normativa? 
El departament d'assumptes legals.

- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació? 
No, ja que l'espot és publicitat i la campanya de conscienciació és propaganda.

- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?
Sí, la gent va evolucionant i pensant de diferent manera sobre temes diversos.

 Denúncies pel racisme del darrer anunci de Cola Cao

- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys? 
S'hi t'agraden desde petit gràcies a les joguines que hi han per els nens. La publicitat que treien de aquelles joguines criden l'atenció dels nens.

ALBA.ROSSI46: Anunci cotxe

- Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons? 
Tot depen de la manera que volen transmetre el missatge sense que sembli nociu. També influeix les llums, els colors, els sons, la música, etc.

- Com afecta la publicitat en un informatiu? 
Ja que hi ha molt públic tent als informatius és més fàcil posar anuncis per fer-lo arribar a molta més gent.

- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal? 
Sí, molts cops la publicitat és molt enganyosa. Ens volen vendre un món ideal perquè a tothom li agradaria tenir alló que ens mostren i es tan perfecte.

- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim?
Molts cops els canons de bellesa han estat un problema, ens mostren un cos ideal que a tothom li agrada i pensan que és el cos perfecte i si no el tens la gent et pot rebutjar.

Teories de la comunicació: Anàlisi semiòtic d'un anunci publicitari

CAMPANYA PUBLICITÀRIA


El projecte final de publicitat consisteix en crear el nostre propi producte per fer un espot publicitari. En aquest s'han de tenir en compte tot el que es veu als anuncis de televisió: Logo, eslògan, marca, imatge producte, música i efectes sonors. 
Nosaltres, la Tania PIiniès i jo, hem creat un producte basant-nos en un meme que hi ha per internet de 'mi pana Miguel', Miguel fa referència al gat de la imatge. En aquest s'utilitza l'expressió 'se le ve muy de pana' per dir que està tranquil, relaxat i sense cap preocupació.

mi pana.jpg

PRE-PRODUCCIÓ


NOM DEL PRODUCTE: PANA MODE

QUIN PRODUCTE?: Un medicament semblant a un caramel que et proporciona estabilitat emocional en els moments difícils. 

A QUI VA DIRIGIT? A persones a partir de 18 anys.

ESLÒGAN: Hard moment? Pana mode. 

VALORS ASSOCIATS: Salut mental i indiferència vers els problemes. 

VALORS AFEGITS: Alè fresc i blanquejament dental.

COLORS PRINCIPALS: Colors càlids i pastels. Groc, vermell, taronja, marró...

STORYLINE: De vegades la vida ens posa reptes que no podem superar, ens estanquem, ens presionem a nosaltres mateixos i ens estresem molt. És per això que de vegades ens pot venir bé un ajut del Pana Mode, que ens tranquilitzi i ens torni una mica d’estabilitat.

GUIÓ LITERARI: Es mostren diferents situacions quotidianes estressants: 

- Mòbil caient al terra.

- Un cop de puny a un sac de boxeig.

- Una persona fent-se la ratlla de l'ull.

- Una persona despertant-se i apagant el despertador.

- Un got de llet caient a la taula.

- Un USB que no entra al ordinador.

- Auriculars engantxant-se.

- Un bolígraf que no funciona.

- Un got tirant aigua a un altre got i sortint-se.

- Unes mans trencant un llapis.

- Un regle que es mou i surt una línia torta.

- Una pilota de bàsquet que no entra a la cistella.

- Una persona amb els llavis pintats que somriu i se li veuen les dents tacades.

STORYBOARD: Aquí us deixo l'storyboard que he dibuixat on he utilitzat la aplicació Clip Studio Paint per dibuixar-ho.





GUIÓ TÈCNIC:

LOGO: D'aquesta part em vaig encarregar jo. Primer, totes dues vam aportar idees i vam fer esbossos a paper del que pensàvem fer, després ho va digitalitzar i ho vaig fer, tant el logotip estàtic, com l'animat. Vaig utilitzar les aplicacions Photoshop, Canva i Clip Studio Paint. Fer el logotip animat se'm va fer bastant difícil de fer-ho però finalment ho vaig aconseguir, vaig mirar tutorials per el Youtube però cap em va ajudar.

ALGUNES IDEES:

 











LOGO I LOGO ANIMAT FINAL:

gif de modo pana (1).MOV.gif

PRODUCCIÓ


La part de la producció la va fer la meva companya Tania. Va grabar petits clips a casa seva sobre les escenes que haviem parlat ella i jo, sobre la marxa se li van acudir noves idees i va afegir escenes que no haviem parlat anteriorment.

Va utilitzar elements i objectes que tenia per casa i va ser tot bastant ràpid, va poder gravar totes les escenes en un dia.

00097_Moment.jpg 00086_Moment.jpg

POST-PRODUCCIÓ


Per editar els vídeos, ajuntar-los, afegir el so i el logo animat i estàtic, la meva companya va fer servir el programa Movavi. Vam pensar que per fer encara més estresants les situacions que es mostren a l'anunci, s'havia de posar una música que acompanyés els vídeos, ja que encara que els clips de vídeo tenien so, no quedava igual. Vam posar la cançó Jacques Offenbach - Galop Infernal (can can music). Després la meva companya va demanar a un amic seu que aspira a ser actor de doblatge, que ens gravés un audio dient "hard moment, pana moment"(el nostre eslògan) i el va afegir al final. A continuació us deixo amb el resultat final del vídeo: 


ANUNCI GRÀFIC


Per fer l'anunci gràfic hem utilitzat l'aplicació o programa Canva, amb el qual hem posat la imatge del final del vídeo de fons i hem afegit el eslògan i el logotip, juntament amb una imatge de "Mi pana Miguel", per fer referència al meme d'on hem extret la idea del producte. Aquest és el resultat final.

Rosa Azul Galaxia Videojuego Mando Youtu